Wednesday 27 June 2012

SEIKAT KEMBANG MERAH


Harga Pasaran : RM20.00
Harga kami : RM15.00 (termasuk postage)
Penulis : Imaen
Penerbit : Jemari Seni
Kondisi buku : 9/10
STATUS : SOLD

SINOPSIS NOVEL

Ketika aku melangkah keluar, ada yg tertinggal di sini; angan-angan, harapan dan seluruh hati. Sbg gantinya aku membawa bersama wajahnya, dan rindu padanya - Nur Tahani gadis bertudung labuh.
Aku memang telah jatuh cinta pada dia. 'Bidadari' versi dunia atau akhirat seperti dia hanya layak digandingkan dgn org beriman.Lalu siapakah harus dipilih kalau di sana cantik di sini menawan?

Bagaimana mungkin perempuan cantik, berprofil tinggi dan terlahirr dlm gedung Gucci spt Nina mahukan aku? Dia hanya layak bersanding dgn lelaki kategori 'arresviste-hooray henry'. Sedangkan aku hanya lelaki terbuang. Kelas kambing! Paria! Dalit!

Benarkah, kalaulah cantik itu pintu kpd cinta, setiap lelaki kena bertapa dalam gua dan jalan pejam mata?

Lalu aku melambung dadu terakhir. Kalau aku kalah sekalipun, aku sudah tiada apa2 lagi utk rugi. Sama ada aku lambung atau tidak dadu itu, aku tetap merana; merindukannya separuh mati dan mencintainya seumur hidup.

No comments:

Post a Comment

Apa mau cari??