Tuesday, 31 January 2012

PELANGI




Harga pasaran : RM 22.00
KAMI JUAL :  RM 17.00 (termasuk postage)
Penulis: Syud, Hlovate, Noor Suraya
Penerbit: Jemari Seni
Kondisi novel : Baik (9/10)
Status: SOLD!!

Sinopsis:
Tiga ceritera berwarna-warni dalam sebuah Pelangi...
Ceritera I PELANGI – SYUD
Iman bukan pelangi awak. Iman cuma Iman. Iman tak cantik macam pelangi...Tapi,Iman tetap ada kat sini walau pelangi dah pergi...
Menjadi anak yatim piatu pada usia muda bukannya bermakna Iman Aisyah tidak berani hidup sendiri apalagi berdikari. Cuma kalau tiba-tiba ada yang melamar, apa salahnya kalau dia menerima, kan?
* * * *
Ceritera II KED’S STORY – HLOVATE
Khalid Faizal... Ked ... Hadiah ...Nawala lady... a romeo... a skater...Florida-Virginia ... Malaysia-USA
Hadiah deck daripada gadis tak bernama membuat dia gelabah. Macam mana budak perempuan FELDA tu tahu tentang skate? FELDA Florida barangkali, sebab budak berbaju kurung tu kenal juga Bruce Walker!
kalau nak diikutkan logik....cinta pandang pertama dan cinta antara benua tu...masuk akal ke?
* * * *
Ceritera III RUMAH KECIL DI UJUNG PADANG – NOOR SURAYA
Akukah kunang-kunang yang dilupai orang tika mentari menyingsing?
“... papamu jadi bimbang kalau sapi-sapi itu mencintai aku lebih daripada dia.” Kata doktor veterinar itu sambil tersenyum.“Semua orang bilang mas sangat pendiam.”“... tetapi tidak dengan gadis yang aku suka.”
Gadis yang aku suka?
Durrah selalu melarikan diri jika hatinya tercalar. Masihkah dia perlu ‘berlari’ jika hatinya sudah tersangkut pada penghuni rumah kecil di hujung padang ini?

No comments:

Post a Comment

Apa mau cari??